01140100
Бастауыш білім беру педагогикасы мен әдістемесі
Бастауыш сынып мұғалімі- адамның болашақ білімінің негізін қалайды, оның дүниетанымын қалыптастырады, баланың әлеуметтік бейімделуін бастаушы. Бірінші мұғалім балаларды толғандыратын мәселелердің көпшілігін шешуге көмектеседі.
Бастауыш білім беру
педагогикасының артықшылықтары
Бұл мамандық әрбір студенттің жеке тұлғасын қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Бастауыш білім беру – баланың жеке басының дамуын, оның табиғатқа, адам мен оның қоғамдағы орны туралы алғашқы көзқарастарын, білім берудегі іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз ететін жалпы орта білім берудің бірінші сатысы (бірінші, екінші, үшінші, төртінші сыныптар). Мұғалім, тәрбиеші, психолог, музыка жетекшісі кейіпінде бола алады. Дүние жүзіндегі барлық мамандықтардың іргетасы болып табылатын ең адамгершілікті, ең шығармашыл және қажетті мамандық-бастауыш сынып мұғалімі.
Бастауыш сынып мұғалімі не істейді?
- Білім беру. Бұл әр түрлі пәндер бойынша балаларға білім, білік, дағдыны беру процесі. Бастауыш сынып мұғалімі оқытудың әртүрлі әдістері мен формаларын таңдап қолданады, әртүрлі оқу материалдары мен құралдарын пайдаланады, балалармен жұмыстың әр түрін ұйымдастырады: жеке, жұптық, топтық.
- Тәрбие жұмыстары. Бұл балалардың жеке қасиеттерін, құндылықтарын және мінез-құлық нормаларын қалыптастыру процесі. Бастауыш сынып мұғалімі сыныпта қолайлы психологиялық ахуал туғызады, балалармен жақсы және сенімді қарым-қатынас орнатады, олардың оқу мен дамуға деген қызығушылығын оятып, дербестігі мен жауапкершілігін дамытады.
- Түзетуші. Бұл балалардың оқуындағы немесе мінез-құлқындағы қиындықтарды немесе қиындықтарды жою немесе азайту процесі. Бастауыш сынып мұғалімі балалардың проблемаларына әсер ететін себептер мен факторларды анықтайды, жеке немесе топтық түзету бағдарламаларын әзірлейді, балалармен жұмыс істеудің арнайы әдістері мен әдістерін қолданады.
- Бақылау және бағалау. Бұл балалардың әртүрлі пәндер бойынша білім, білік, дағды деңгейін анықтау процесі. Бастауыш сынып мұғалімі бақылау мен бағалаудың әртүрлі түрлерін жүзеге асырады: ағымдағы, аралық, қорытынды. Бастауыш сынып мұғалімі әртүрлі критерийлер мен бағалау шкаласын пайдаланады: ұпай, ауызша, портфолио.
Мамандық түлектері – бастауыш мектеп жасындағы (6-10 жас) балаларды оқытатын және тәрбиелейтін мұғалімдер. Бастауыш сынып мұғалімі балалардың сауаттылық, логикалық, шығармашылық, мәдениеттілік, азаматтық негіздерін қалыптастырады.
Бастауыш сынып мұғалі болып қандай адамдар жұмыс істей алады?
Бастауыш сынып мұғалімі мамандығы балалармен жұмыс істеуді ұнататын, бастауыш мектеп бағдарламасындағы пәндерді жақсы білетін, ұстаздық қабілеті бар және әрбір затқа егжей-тегжейлі назар аударатындар жұмыс істей алады. Бастауыш сынып мұғалімі белгілі бір бейімділіктер мен дағдыларға ие болуы керек:
- Қарым-қатынасқа бейімділік. Бұл әртүрлі жастағы және әр түрлі мінез құлықты балалармен қарым-қатынасты табу, олардың жеке ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескеру, оларды оқу мен даму жолында қолдау және ынталандыру қабілеті.
- Шығармашылыққа бейімділік. Бұл оқытудың әртүрлі әдістері мен формаларын ойлап табу және қолдану, әртүрлі оқу материалдары мен құралдарын пайдалану, балалармен жұмыстың әртүрлі түрлерін ұйымдастыру: ойын, практикалық, шығармашылық.
- Талдауға бейімділік. Бұл балалардың әртүрлі пәндер бойынша білімдерін, дағдыларын диагностикалау, нәтижелерді талдау және оқуға әсер ететін себептер мен факторларды анықтау қабілеті. Бұл сонымен қатар жеке немесе топтық оқыту бағдарламаларын жасау, балалармен жұмыс істеу әдістері мен тәсілдерін таңдау, оқытудың тиімділігі мен динамикасын бақылау мүмкіндігі.
- Өзін-өзі дамытуға бейімділік. Бұл білім саласындағы жаңалықтар мен тенденцияларды қадағалап, оқытудың жаңа әдіс-тәсілдері мен технологияларын зерделеу, тіл мен стиль деңгейін көтеру, ой-өрісі мен эрудициясын кеңейту.
Бастауыш сынып мұғалімдері қайда жұмыс істейді?
Бастауыш сынып мұғалімі әртүрлі типтегі мектептерде жұмыс істей алады: мемлекеттік немесе жеке, жалпы білім беретін немесе мамандандырылған, стационарлық немесе қашықтықтан оқыту мектептерінде. Ол тек мектептерде ғана емес, сонымен қатар бастауыш мектеп жасындағы балаларды оқыту мен тәрбиелеуді қажет ететін басқа жерлерде де жұмыс істей алады. Мысалы:
- Балалардың маусымдық лагерьлері немесе клубтары. Мұнда бастауыш сынып мұғалімі жазда немесе қыста жұмыс істей алады, балалардың бос уақытын және ойын-сауықтарын ұйымдастырады
- Ойындар, жарыстар, экскурсиялар.
- Балалар кітапханалары немесе мұражайлар. Мұнда бастауыш сынып мұғалімі кітапханашы немесе экскурсовод болып жұмыс істей алады, балаларды әртүрлі кітаптармен немесе экспонаттармен таныстырады, оқулар, әңгімелер, шеберлік сабақтарын өткізеді.
- Балалар орталықтары немесе студиялар. Мұнда бастауыш сынып мұғалімі балалардың сурет салу, музыка, спорт, би сияқты қызығушылықтары немесе хоббиі бойынша мұғалім ретінде жұмыс істей алады.
Мұғалім өз рөлі мен іс-әрекетіндегі өзгерістерге, сонымен қатар әр оқушыға жеке көзқарасты қолдау үшін жаңа технологияларды қолдануға дайын болуы керек.